Petua Resdung Yang Mudah Dan Berkesan

pesakit-resdung.jpg

Resdung Yang Mudah Dan Berkesan | Resdung juga dikenali sebagai. Tapi yang menjadi masalah penyakit resdung ini sering dipandang remeh oleh masyarakat malah ramai dikalangan kita yang tidak menyedari menghidap penyakit resdung. Lebih teruk membiarkan penyakit itu bersarang tanpa mencari rawatan resdung yang sepatutnya.

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik,

Petua Resdung Yang Mudah Dan Berkesan

Petua Resdung 1

Petua Resdung yang paling mudah

Petua Resdung Yang Mudah Dan Berkesan

resdung

Petua Resdung 5

Resdung di muka – Wapkan wajah dengan air rebusan jintan hitam.

Petua Resdung 6

Akar bunga melur boleh di jadikan penawar resdung.Cabut Pokok ni dan keringkan akarnya. Lepas tu bakar dan hidu akarnya,bagi akan berasa pedas pada hidung masa hidu akar pokok ni. Mata juga rasa pedih dalam masa yang sama. Amalkan dan boleh lihat kesannya lepas tu. Selain akar melur pokok bunga raya juga ada khasiat yang sama.

Petua Resdung 7

DAUN pisang kelat amat berguna bagi memulihkan penyakit resdung. Daun pisang kelat ini di katakan mempunyai khasiat yang boleh membunuh kuman serta memulihkan rongga pernafasan. Cara memproses untuk di jadikan ubat adalah dengan mengeringkan daun ini selama beberapa hari sebelum di jadikan rokok daun atau di panggil rokok resdung. Asap yang di sedut dari rokok itu masuk ke saluran pernafasan bagi membasmi segala kuman yang berada di dalam hidung. Khasiat asap kelat ini bukan saja membunuh kuman malah ia juga akan mengering dan memulihkan lapisan dalam hidung yang di dapati rasa gatal atau berair. Walau baunya agak keras tetapi mujarab untuk penyakit jenis ini.

Manakala mereka yang tidak merokok pula terdapat cara kedua, Bakarkan kelat itu ke dalam bekas sambil menutupnya. Apabila api yang membakar daun itu mulai padam hendaklah membuka penutupnya dan anda akan saksikan asap-asap daun itu berkepul-kepul keluar. Hendaklah menyedut asap-asap tersebut sehingga anda berasa lega.

Wallahualam.. Selamat Mencuba =)

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

9 thoughts on “Petua Resdung Yang Mudah Dan Berkesan”

  1. cik Ain says:

    nasib la xde penyakit resdung…. 🙂

    1. Yup! nasib baik saya pun xde resdung.. 🙂

  2. vcore says:

    tq for the petua

  3. eweres says:

    Petua yang bagus,
    Tambah-tambah bahan semulajadi, selamat lagi dijamin Halal.
    Bagi yang ada masa, memang patut amalkan..
    Bagi yang tiada masa,saya sarankan supplement Shaklee..
    100% Bahan semula jadi-selamat-Halal..
    murah dan berkesan.. (boleh minta harga ahli)
    Bagus untuk kecantikan,kesihatan dan untuk ibu..
    Untuk info boleh ke fb:
    https://www.facebook.com/healthcute
    jgn cari sy
    eweres recently posted…Mengapa satu komunitiMy Profile

  4. Mazni Azmi says:

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    RESDUNG ATAU RADANG SINUS
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Pagi2 buta terutama bangun tidur selalu bersin
    GATAAALLL je hidung

    X SELESA. Huhu. Musuh utama makan SEAFOOD
    Kerang dan udang.. Memang bersin marathon

    Habis gatal muka dan badan.
    Naik jerawat. Rawatan tradisional pulak tak best.

    Alhamdulillah sekrang ni dah Ada CARA MODEN untuk resdung. Kalau Minat Nak Tahu?
    =======================================
    3 JEMPUT BACA TIPS RAWAT REDUNG TANPA MENANGIS. BEST
    =======================================

    Semoga perkongsian ini membawa manfaat ek.
    (\(\
    ( -.-) RING3
    o__(“)(“) DARI MAZNI
    Shaklee Independent Distributor
    Mazni Azmi recently posted…Ibu Bersalin Ceaser | Set Shaklee Sesuai Ke?My Profile

  5. faizul badri says:

    Bleh juga try habbatus sauda untuk melegakan dan mengubati penyakit resdung.
    http://www.muslimchoices.com/?p=ariffbillah

  6. Siti says:

    Sekadar perkongsian:
    Kakak saya mengalami resdung yang teruk,langsung xblh mkn mknan sprt seafood,belacan,dll. tapi lepas mengamalkan GLA+ Alfafa, dia dah boleh mkn makanan laut.klau dulu lepas je mkn kompem muke jadi bengkak,merah2,n gatal..sekarang ni alhamdulillah dah kurang n beransur ok. nak tahu lbh lanjut blh jenguk2 blog sy http://zara-vitamin.blogspot.com/
    Siti recently posted…Resdung tahap kronik dan penawar resdung terbaikMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge