Petua Putihkan Gigi Yang Kuning

gigi-putih-e1371728976245.jpg

Petua Putihkan Gigi Yang KuningGigi kuning yang di sebabkan merokok, faktor makanan dan minuman, memang warna gigi asli dan juga faktor usia boleh diputihkan dengan petua yang mudah untuk diamalkan.

Antara petua putihkan gigi yang kuning ialah:

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak digalakkan mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih bersinar dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

Lemon-fruit-30839660-640-480

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

SELAMAT MENCUBA!! Petua Putihkan Gigi Yang Kuning ini.. =)

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

14 thoughts on “Petua Putihkan Gigi Yang Kuning”

  1. Daun kari?? 1st time dgr boleh guna daun kari tuk putihkan gigi

    1. kucinghitam says:

      hahaha always 1st time for everything
      kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

  2. baru perasan cantik betul gigi dlm gambar ni

    1. Ummar Farouk says:

      Seputih gigi pari pari putih… Hehe…
      Ummar Farouk recently posted…Mana Satu Anda Pilih? Masa Muda Atau Masa Tua?My Profile

      1. kucinghitam says:

        pariputih senyum sikit nak tgk hahaha
        kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

    2. kucinghitam says:

      lol iklan xkqan nak letak menda buruk hahaha
      kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

    3. kucinghitam says:

      off course putih gigi model
      kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

  3. Ummar Farouk says:

    Tak pernah ambil tahu pun pasal daun kari… Selalu guna buat rempah kari… Sekarang baru dapat info terbaru… Nice info…
    Ummar Farouk recently posted…Iktibar Daripada Tongkat Imam Syafi’iMy Profile

    1. kucinghitam says:

      masak gulai makan jer la kan hehehehe
      kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

  4. kucinghitam says:

    susah2 ja skrg kan ada ubt colgate haha
    kucinghitam recently posted…RUMAH ALMY NADIA TERBAKARMy Profile

  5. nabila biela says:

    hehehe.,,putikan gigi pom adee
    nabila biela recently posted…5 Penemuan Aneh Yang Menggemparkan DuniaMy Profile

  6. chat says:

    It’s actually a nice and useful piece of info. I’m glad that you shared this helpful information with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  7. emmaembong says:

    macam mana nak hilangkan sakit gigi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge