Petua Mencerahkan Kulit Dengan Lulur Kopi

images-19.jpg

Petua Mencerahkan Kulit Dengan Lulur Kopi | Ramai wanita masa kini menginginkan kulit yang cerah dan putih. Pelbagai produk kecantikan terdapat di pasaran yang menawarkan pelbagai kebaikan untuk kulit. Namun, adakah anda pasti ia tidak akan memudaratkan kesihatan anda?? Di sini Puteri ingin kongsikan petua yang selamat di amalkan dengan bahan semulajadi bagi mencerahkan kulit dan memutihkan kulit anda.

Seperti mana yang kita tahu, Kopi adalah minuman yang dicampurkan dengan air panas yang disedia daripada benih panggang, biasanya dipanggil biji kopi, bagi tumbuhan kopi. Disebabkan kandungan kafeinnya, kopi mempunyai kesan perangsang pada manusia. Hari ini, kopi adalah satu daripada minuman paling disukai itu di seluruh dunia.

Kulit yang terdedah pada cahaya matahari dan debu dapat membuat kulit tubuh kelihatan kusam dan tidak bermaya. Perawatan lulur dengan menggunakan serbuk kopi dipercayai dapat mengembalikan kecerahan kulit tubuh anda. Biji kopi yang telah dijadikan serbuk akan menghasilkan minyak antioksidan yang bersifat menghaluskan, membuat kulit menjadi cerah dan kelihatan lebih cerah.

Petua Mencerahkan Kulit Dengan Lulur Kopi

  1. Tumbuk ½ kg biji kopi bali sehingga separuh halus
  2. kemudian tambahkan minyak zaitun dan tepung bengkuang secukupnya menjadi paste. Kacau hingga rata.
  3. Usapkan lulur kopi ini pada seluruh tubuh anda sambil digosok-gosokan secara perlahan.
  4. Biarkan anggaran selama 1 jam agar minyak yang terkandung pada kopi menyerap ke seluruh tubuh.
  5. Setelah itu, bilas tubuh sampai bersih dengan menggunakan air yang telah dicampur sedikit garam.

 

SELAMAT MENCUBA!!

sumber

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

7 thoughts on “Petua Mencerahkan Kulit Dengan Lulur Kopi”

  1. boleh try ni. nanti aku test. hehehe
    Carlos Santiago recently posted…BAN Motorist – Giant Chopper Yang Guiness World RecordMy Profile

  2. baby comel says:

    Wah, setengah kilo? banyak tu. Okey, bila2 nanti boleh try buat lulur ni.. hehehe, (kita tak pernah minum kopi) =)
    baby comel recently posted…Alahai Cinta JannahMy Profile

  3. masalah rajin ke nak lulur 1 badan tu?? sekarang ni terlampau banyak produk pemutih yg semudah abc. jenis minum ada.. pill ada.. kalau ikutkan banyak petua tradisional utk kecantikkan kulit tapi berapa kerat sangat yang rajin nak buat termasuk diri sendiri. tp nak selamat sila guna petua tradisional.. Insya Allah takde side effect
    lekatlekitgurl recently posted…GARANG SUNGGUH AKAK JUAL NASI AYAM DENGAN PELANGGANMy Profile

  4. kucinghitam says:

    LULUR NIE TRADISIONAL ORG INDO KAN KALOADA ORG TLG LULURKAN OK LA NI SORANG2 SUSAH
    kucinghitam recently posted…PELATIH PLKN PINGGIRAN PUTRA MENINGGAL DUNIAMy Profile

  5. eweres says:

    Petua yang bagus,
    Tambah-tambah bahan semulajadi, selamat lagi dijamin Halal.
    Bagi yang ada masa, memang patut amalkan..
    Bagi yang tiada masa,saya sarankan supplement Shaklee..
    100% Bahan semula jadi-selamat-Halal..
    murah dan berbaloi.. (boleh minta harga ahli)
    Bagus untuk kecantikan,kesihatan dan untuk ibu..
    Untuk info boleh ke fb:
    https://www.facebook.com/healthcute
    jgn cari sy
    eweres recently posted…Mengapa satu komunitiMy Profile

  6. mossi says:

    beli biji kat mne?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge