Peniaga Tampil Beri Penjelasan Caj Sarapan VVIP RM6000

caj-VVIP-RM6000.jpg

Peniaga Tampil Beri Penjelasan Caj Sarapan VVIP RM6000 | Berikutan berita berkenaan Sarapan Pagi VVIP Dicaj RM6000, kelmarin pemilik dan peniaga kedai yang didakwa tampil menafikan dakwaan kononnya beliau mengenakan caj yang tinggi kepada VVIP yang bersarapan di kedainya beberapa hari lepas. Baca berita penuh dibawah ini.

KOTA BHARU – Peniaga restoran yang didakwa mengenakan caj bayaran mahal berjumlah RM6,000 kepada ahli rombongan VVIP ketika singgah bersarapan di kedai itu Sabtu lalu, menafikan laporan media kelmarin.

Sebaliknya, pemilik restoran Selera Daun Pisang, Fauziah Awang Noh, berkata jumlah rombongan berkenaan yang dilaporkan media, dalam kuantiti 50 orang sebenarnya melebihi 100 dan pihak VVIP itu telah membuat pesanan sebelum singgah di kedai makan berkenaan kira-kira jam 8 pagi.

“Saya amat kesal dengan kenyataan yang dikeluarkan pihak berkenaan dalam laporan media cetak dan elektronik, dengan menuduh saya meletakkan harga yang mahal terhadap 100 rombongan VVIP dengan caj RM60 untuk seorang adalah tidak benar.

“Harga sebenar ditetapkan RM17 untuk seorang, dengan hidangan nasi putih selain lauk pauk seperti gulai ayam, ayam kampung goreng, gulai itik serati, ikan kering goreng, sayur campur termasuk pelbagai jenis air untuk rombongan itu dan dipersetujui oleh wakil rombongan,” katanya kepada pemberita.

Fauziah berkata demikian dalam sidang media khas di restorannya, di sini, semalam.

“Melalui pemerhatian saya pada hari kejadian, jumlah rombongan bertambah memandangkan mereka datang dalam kumpulan yang berasingan dan mungkin dalam kapisiti 200 hingga 400 orang kerana ada yang turut membungkus makanan dan minuman untuk dibawa pulang.

“Semasa tiga wakil rombongan itu datang ke kedai untuk menjelaskan bil makanan dan minuman kira-kira jam 9.30 pagi, mereka terkejut kerana caj bil kesemuanya berjumlah RM6,000.

“Dalam perbincangan melalui telefon, mereka mempersetujui sebarang caj bayaran yang dikenakan mengikut kuantiti rombongan berkenaan namun setelah melakukan perbincangan saya caj mereka dengan RM5,500,” katanya.

Fauziah berkata, akhirnya mereka bersetuju, namun tidak mengambil bil baru yang dicaj dengan RM 5,500 sebaliknya mengambil bil yang dicaj RM6,000.

“Mungkin caj bil ini nampak mahal, tapi ia berdasarkan kuantiti makanan, minuman dan kapasiti pelanggan yang lebih 200 hingga 400 orang.

“Apa yang saya harapkan dengan penjelasan yang saya lakukan ini dapat membersihkan nama saya dan perniagaan kedai makan ini dan tidak menjadi buah mulut orang selepas ini,” katanya.

Fauziah turut menegaskan, tidak ada langsung niat dari pihaknya untuk mengambil kesempatan terhadap rombongan VVIP terbabit memandangkan sebelum ini terdapat juga rombongan seumpama itu pernah singgah di restorannya.

Dalam pada itu, Fauziah turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu di samping mendapatkan nasihat guaman dan tindakan terbabit dilakukan bagi membersihkan semula nama restoran berkenaan yang menurutnya difitnah oleh pihak tidak bertanggungjawab. – Sinar Harian

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

5 thoughts on “Peniaga Tampil Beri Penjelasan Caj Sarapan VVIP RM6000”

  1. kucinghitam says:

    tu la xda hitam putih mmg sendiri yg susah

  2. pihak yg berwajib buat siasatan sebelum mendenda sesapa. tak tau la sapa betul sapa salah.. masing2 nak betulkan diri sendiri. kita takde kat tempat tu just baca berita dari akhbar je. Jadi siasat lah kes ni betul2.
    lekatlekitgurl recently posted…LEMBAGA PENAPISAN FILEM MALAYSIA BOLEH KLASIFIKASI FILEM ATAS DASAR SIMPATI KE?My Profile

  3. JOBS VIEW says:

    makanan kat restoran tu memang sedap..sebab pernah makan kat sana..harga normal la dah namanya sedap kan..ape2pun..semoga pihak yang terlibat dapat membetulkan keadaan..keadilan pasti nyata..
    JOBS VIEW recently posted…Jawatan Kosong di Perbadanan Bukit Bendera Pulau Pinang [UPDATE 10OCT2013]My Profile

  4. amir zahari says:

    Dah agak dh mesti ada yang tak kena masa mula2 keluar cerita harga melampau yg di caj..
    amir zahari recently posted…Horrifying Story #2 : Siapa Di Luar?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge