Pelik! Bulu Kucing Makanan Kegemaran?

Pelik! Bulu Kucing Makanan Kegemaran?

Pelik! Bulu Kucing Makanan Kegemaran? | Seperti yang kita tahu, bulu kucing sebenarnya mengandungi kuman kerana kucing terdedah kepada keadaan sekeliling yang kotor. Memang pelik, bagaimana wanita ini amat gemar akan bulu kucing. Seperti tiada benda lain yang mahu dimakannya. Admin difahamkan juga tabiat pelik wanita ini sudah mencecah hampuir 15 tahun.

Detroit: Apabila menyentuh mengenai tabiat pelik, seorang wanita, Lisa, 43, dari Detroit, Michigan tidak dinafikan memang seorang yang aneh.

Dia mengakui gemar memakan bulu kucing dan menelan tiga perempat bebola bulu kucing sehari. Dia sudah memakan lebih 3,200 bebola kucing sejak ketagihannya itu bermula sejak 15 tahun lalu.

“Saya ketagih makan bulu kucing,” katanya dalam musim baru program TLC My Strange Addiction. Kisah Lisa adalah satu daripada banyak siri yang sangat pelik dalam musim keempat rancangan popular itu yang akan mula ditayangkan pada 13 Februari depan. Lisa menyediakan pilihan snek aneh itu dengan mengumpulkan bulu kucing dari sekitar apartmen tempat tinggalnya termasuk di lantai dan di belakang sofa, tetapi mengatakan “bulu paling sedap ialah daripada tubuh kucing itu sendiri.”

Dia memanjakan haiwan peliharaannya itu dengan lidahnya seperti ibu kucing memanjakan anaknya serta menjelaskan dia tidak menjilat punggung atau celah kuku kaki haiwan itu. Lisa mula menjamah hidangan bulu kucing sebagai cara untuk lebih dekat dengan haiwan peliharaannya itu dan menggelarnya ‘ikatan mesra’. Dia juga berkata bulu kucing amat menenangkan.

Sementara kebanyakan daripada kita tidak boleh menerima walaupun seurat bulu anjing, Lisa ketagih ingin menikmati bulu kucing setiap dua jam.

Dia juga menjelaskan proses ketika mengulum bebola bulu kucing seperti sedang mengulum gula-gula getah.

“Saya akan mencuitnya sedikit dan memasukkan ke dalam mulut. Saya kunyahnya sebentar, mengeluarkannya semula dan memasukkan kembali ke dalam mulut,” katanya. – Daily Mail

Sumber

Comments

comments

3 thoughts on “Pelik! Bulu Kucing Makanan Kegemaran?”

  1. hafiz says:

    Rasa mual plak baca entri ni, dah takde benda lain nak makan ke
    hafiz recently posted…From nothing to somethingMy Profile

  2. amir zahari says:

    Berjuta hama ada kat bulu kucing, kucing pun tak makan bulu dia..yarkk..!

    perkataan ‘bebola bulu kucing’ untuk mentafsirkan cat’s hairballs tu macam pelik.. mungkin gumpalan bulu lebih sesuai..
    amir zahari recently posted…Silence Day Of Wednesday #35 – Blog SampahMy Profile

  3. baca pun rasa semput. walaupun saya juga pencinta kucing ni tapi tak sampai nak jilat bulu kucing. aduhai manusia.. selama 15 tahu dia tak pernah kena asma ke.. sesak nafas ke gamaknya
    lekatlekitgurl recently posted…GAMBAR ANAK WAWA ZAINAL & ARIEL ZAFRELMy Profile

Leave a Reply to hafiz Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge