Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Bilik Mandi Dan Persalinan

544405_10200899730549369_191878257_n.jpg

Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Bilik Mandi Dan Persalinan | Fuh!! Terkejut beruk Dr Fuh dengar berita ni. Sekarang ni tengah tersebar luas di laman-laman sosial seperti Facebbok, twitter dan blog berkenaan kisah pelajar sekolah rendah yang beragama selain Islam disuruh makan dan minum didalam tbilik mandi dan bilik persalinan sekolah dibulan Ramadhan yang penuh keberkatan ni ketika waktu rehat. Jom baca laporan penuh yang Dr Fuh petik dari laman rakan blogger Omakkau.

Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Bilik Mandi Dan Persalinan

Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Tandas

Sejak awal Ramadan 2013 lagi sebuah sekolah rendah Sekolah Rendah Kebangsaan Sri Pristana, Sungai Buluh, Selangor. pihak Pengetuanya telah membuat satu dasar yang tidak masuk akal.

Mengarahkan kesemua murid bukan beragama Islam yang mau menikmati minuman dan makan tidak boleh menggunakan kantin sekolah tetapi sebaliknya dikerah dan diarah makan minum dalam bilik mandi dan bilik persalinan sekolah.

Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam TandasBagi memberi kemudahan dan keselesaan kepada murid-murid tersebut beberapa meja dan kerusi disediakan didalam tandas berkenaan.

Perkara ini telah mengundang ketidak keselesaan dan puas hati para ibu bapa murid-murid berkenaan dengan mengadu kepada pihak sekolah beberapa kali namun aduan langsung tidak diendah dan di pedulikan.

Pelik bin hairan sungguh.. Bagaimana seorang Pengetua sekolah boleh mendapat fikiran kolot sebegini.

Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Tandas

Mohon pihak berwajib terutamanya Menteri Pendidikan dan juga Jabatan Agama Islam untuk melakukan siasatan dan ambil tindakan segera untuk menyelesaikan kemelut yang memalukan ini. – Omakkau

Dr Fuh – Cuba bayangkan kalau budak-budak yu mandi kat situ mesti mereka membuang air kecil disitu kan?  Memalukan sungguh. Kerana tindakan bodoh pengetua dan pihak pengurusan sekolah tersebut, habis kita selaku umat Islam pon terasa tempias. Ni lah orang kata kerana nila setitik, habis rosak susu sebelanga.

Sekiranya perkara ini benar-benar berlaku, Dr Fuh dengan ini mewakili umat Islam seluruhnya memohon maaf kepada penganut Agama lain selain Islam diatas perkara ini. Ini bukanlah tuntutan Islam sebenar mahupun arahan dari mana-mana Jabatan Agama Islam mahupun Kerajaan Negeri. Ini adalah tindakan bodoh dari pihak sekolah sendiri.

Kalau perkara begini terjadi pada anak-anak atau adik-adik kita apa perasaan kita???

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

33 thoughts on “Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Bilik Mandi Dan Persalinan”

  1. woww!! mana lh otak pengetua tue ?? dhsyat betul smpai sruh mkn dlm tndas . . nmpk mcm racist pun ada !
    mailey jayley recently posted…GIVEAWAY : Indahnya Islam by Nurul NizamMy Profile

    1. Info Laju says:

      Kantin tengah renovation,jadi bilik persalinan telah dinaiktaraf ..
      Info Laju recently posted…Penafian Murid SK Seri Ristana Makan Di TandasMy Profile

      1. Dr Fuh says:

        bilik persalinan + bilik mandi..agak2 time mandi tu xde ke student kecing dalam tu?hmmm
        Dr Fuh recently posted…Pelajar Bukan Islam Sekolah Rendah Disuruh Makan Dalam Tandas [4 Gambar]My Profile

        1. X Lupa says:

          Guru besar tu patut buat permohonan maaf untuk redakan isu ni
          X Lupa recently posted…Video Respon YB India Isu Murid Makan Di TandasMy Profile

      2. love islam says:

        dfdfd

      3. love islam says:

        kalo kantin tengah renovate pun tak de tempat lain ke nak bagi makan , kesian kat budak-budak.. tp baca komen yang lain ada yang kata bilik tu bersih , bukan tandas just bilik persalinan.. apa2 pun perkara mcm ni org atasan yg bertanggungjawab kena amik tindakan dan buat pemeriksaan.. apa2 pun tq for blogger sebab bg info mcm ni pada org ramai tp sebelum bg info tu kena jugak la buat kajian jgn main percaya n tulis je sebab takut nanti jadi fitnah. selamat berpose..

    2. Aku ade satu bende nak tunjuk ke korang yg masih blom faham lagi. Bende ni boleh jadi isu fitnah memfitnah. Tau tak? Sila pergi ke blog ini dulu utk tengok keterangan sebenarnya —> Klik Sini
      NuKeUfO89 Corp. recently posted…Mujahidin Syria Berjaya Menyerang Tentera Israel Buat Pertama Kalinya Dalam Sejarah!My Profile

  2. mazwandi says:

    Dari penglihatan, bilik persalinan itu nampak bersih dan hygean. Mungkin itu kot sebabnya pihak sekolah meletakkan tempat ini sebagai ganti kantin sekolah? BTW, ianya bukan tandas. Tapi bilik persalinan sebelah tandas.

    Namun jika saya sebagai bapa, pasti saya akan mengamuk sakan dgn tindakan sekolah yg tidak elok itu. Apa-apa, kita tunggu dulu apa yang perlu dijawab oleh pihak sekolah. Kerana selalunya, ibubapa yg terlebih2 buat cerita dlm hal sekolah anak mereka.
    mazwandi recently posted…MESIR TERKINI; SEORANG LAGI SYAHID SEBENTAR TADI!!My Profile

  3. Lanous says:

    Memang pengetua dia ni dah tue….nyanyok…memalukan .Buat peraturan ikut kepala lutut dia. Menyalah guna kuasa.Patut diambil tindakan walau apa pun alasan diberi.

  4. AKAI ADA says:

    Bersih camna pun.. Tandas tetap tandas.. Lagi2 la tandas sekolah rendah.. Kadang2 berak pun tak masuk dalam mangkuk tandas..

  5. lisa says:

    fitnah ni..bilik tu adalah bilik persalinan dan kantin pulak tgh renovate..agk2 la nk tulis artikel tu..bulan2 pose nih…

  6. lahabau says:

    dengan ini kemenangan jatuh kepada sekolah rendah jenis kebangsaan tamil….yey yey

  7. ahmadijat says:

    Rasanya ada ruang lain yang lebih sesuai selain bilik mandi/persalinan ni.
    ahmadijat recently posted…No Pendaftaran Baru Kuala LumpurMy Profile

  8. mohd nasir says:

    Mungkin kalau pintu tandas tu dipintu dan diseal maka tiada fitnah akan timbul, kena siasat dulu sebelum jatuh hukum, mungkin jugak bilik persalinan baju sahaja, mungkin kantin direnovate, takkan nak letak kat padang, minta siasat terperinci dulu

  9. rbnizam says:

    Saya seorang Islam yang berpuasa…..apa2 pun alasan pihak sekolah…bagi saya ini adalah tindakan yang tidak wajar dan kurang cerdik.

  10. ewan says:

    tu tandas leki ke tandas pompuan……..mana ada tandas sebegitu rupa …macam x digunakan, kering je lantai dia….. aku rasa budak2 sekolah yg makan kat situ lg pandai la dari ko ….dia pun boleh beza baik buruknye….kalo tandas kompem diorang xgi beli makanan kat situ…..masuk pun xlalu…

  11. marina says:

    pengetua tu patut pegi sekolah..tak pasal2 nanti jadi isu perkauman pulak…. kadang2 org yang tinggi pelajaran ni belum tentu berakal (untuk pengetua tu ye..bukan org lain.. :D), apabila ego menguasai diri…

  12. anybody says:

    kita jgn tuduh tnpe usul periksa dahulu….kita kena selidik lebih mndalam…cuz lau kita slh bg info umpama kita tlh mmbuat fitnah…..lps ni lau bole selidik dahulu……

  13. Lena says:

    Apa la slhnye cr kelas yg kosong ke apa ke??walau bilik psalinan pun keadaan spti tidak terkemas..hurm

  14. nur says:

    perhh,,siot gile tuan pengetua..belajr tingi2 tapi akal taun pengetua mcm lembu,,xdeguna….buat malu lah tuan pegetua,,lau kau bukn islm pun agak2lah mkn dlm tnds,,,lau kau islm lagilh sial bin siot ,,bodoh nk nmpus jd pengtua,,,baik kau jaga lembu sb otk kau pun dah same mcm lmbu xdeakl ,,B,,oO ..D.,.OO,,,HHH

  15. Atiqa anuar says:

    terkejut baca berita ni, 🙂 tapi mungkin salah faham kot.. kalau betul, tak boleh buat macam tu, nanti macam racist 🙂

  16. FaizAlias says:

    Ajaran siapa la ni….walaupun dia bukan islam dan tidak berpuasa, ini bukan cara dia…
    FaizAlias recently posted…10 Strategi Pemasaran (Versi 2)My Profile

  17. abdul wahab says:

    Bilik persalinana kah tidak, ia tetap bukan tempat yg sesuai utk makan/minum/berehat. Kalau semua murid bukan saja non-muslim disuruh makan/minum disitu, entah-entah. Dah banyak protes jalanan diadakan.

  18. ashraafMusa says:

    Ini bilik persalinan dan mandi, BUKAN BILIK BUANG AIR BESAR ATAU KECIL.. ini pun nak jadikan isu racist? ini lah melayu, bagi muka kat orang lain sampai Melayu sendiri selalu di injak2 tanpa mereka rasa takut dan segan serta MALU.

    1. ramos8912 says:

      salam brother -ashraafMusa-
      Ini Bukan Masalah Bilik Buang Air Besar Kecil..
      ini masalah tempat tu kurang sesuai bagi anak2x kecil..
      sikit2x ko cakap melayu lupa diri la tolong bangsa lain la..<— Ini NAMPAK SANGAT ko nie – RACIST-
      Bukan nak injak melayu ke apa..
      Jangan Fkir Pasal agama ato bangsa dulu..
      Fikir Sebagai Seorang insan..Adakah anda mahu anak anda diperlakukan sedemikian?
      Biarpun Yuran Belajar berbayar atau tidak..Anak anda dibesarkan secara buang kat hutan tungu 21 taun baru bawa blek rumah?
      FIKIR LA SECARA WARAS SKIT BRO -ashraafMusa- < Nampak sangat kebodohan anda disitu~
      Peace NO WAR 🙂
      ramos8912 recently posted…Gambar Proton Preve Hatchback Dengan Paparan Lebih JelasMy Profile

    2. Justme says:

      Knpa x tetapkn satu kls???..bg saya blk persalinan ka tandas ka sama saja…nk tgok la klo ank awk yg kena..saya yakin 100 peratus u dh memekak pg tv3…100 peratus!!! Satu minggu tv3 kecoh dgn kmu memekak d sana…sorry to say..moron..

    3. karim says:

      kalau anak ko yg makan tu..baru ko tahu..ni kan nak pendatang..nak keling..mmg ko xrasa apa pun..ko ni manusia ke..syaitan..puiii..

  19. andri says:

    kesian bebudak nee…Pengetua sila memahami sesama insan manusia

  20. natassha says:

    kepada admin & semua pengomen yang pakai bedal je nk komen . Tuhan kata, jangan fitnah tanpa usul periksa. Aku bukan cikgu sekolah ke pelajar sekolah tu, tapi bila dah dengar dua2 pihak bercerita, maka JELAS la melayu(pengomen rata2 melayu kan) ni suka asal sedap mulut je taip n cakap.

    malu lah aku sebangsa dengan korang kalau korang tunjuk peribadi macam ni dekat mata dunia. STOP THINKING NEGATIVE MALAYS @ berhenti berfikiran negatif & mundur wahai melayu.

    & admin, kalau takda berita yang sahih nak disebar kan, tutup je lah akaun ni yg tak berfaedah.

    satu teguran samada korang boleh terima atau tak, terpulang.

  21. Justme says:

    Saudara ashraafmusa…one word… moron..

  22. Melayu itu Islam tetapi bukan semuanya Islam. Ada yang murtad atuau keluar Islam dan tidak puasa.
    Melayu Bukan Islam recently posted…Melayu Tabiat Bukan Islam – Rogol, Seks Luar TabiiMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge