Cerita Lawak Pendek Yang Super Kelakar

cerita-lawak.jpg

lawak

Cerita Lawak Pendek Pecah Usus

Hmmm..asik update benda serius ja, sekali sekala kena gelak-gelak jugak kan. So harini Dr Fuh nak kongsi beberapa cerita lawak pendek yang Dr Fuh ambil dari laman forum terkenal Gempak! Jom kita layan koleksi cerita lawak pendek ni!

Cerita Lawak 1
Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi…
Asari: “Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?”
Ajoi: “Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…”

Cerita Lawak 2
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…”

Cerita Lawak 3
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…

cerita lawak, lawak pendek, koleksi lawak

Cerita Lawak 4
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing…

Cerita Lawak 5
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ” Doktor, selepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?” “Dah tentu”, jawab doktor. “Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelaki itu dengan riang.

Cerita Lawak 6
Seorang posmen yang datang menghantar surat .
” Assalamualaikum “
” Walaikumsalam “
” Ni rumah encik Sameon ye?
” Ya saya”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni “
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”

Cerita Lawak 7
Tiga orang Asli menaiki motosikal dan ditahan polis trafik. Namun penunggang motor tersebut tidak berhenti. Dengan muka tidak bersalah penuggang tersebut berkata, ‘Tak muat dah tok, kami dah bertiga!!!, jalan dulu tok…”

B.I
Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer…! Apasal hah?
Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat
bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah
abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

Sudu
Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit: Eh! tak boleh la doktor.
Doktor: Kenapa?
Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer.

Anda Tahu Siapa Aku?
Seorang lelaki sedang asyik memancing di sebuah kolam. Seseorang mendekatinya.”Banyak dapat ikan, kawan?” tanya orang itu.
“Wah, luarbiasa sekali! Semalam saja aku mendapat 30 ekor ikan yang besar-besar.”
“Hm, anda tau siapa aku?” “Tidak,” jawabnya.
“Aku pemilik kolam ini.”
“Dan anda tau siapa aku?” tanya lelaki itu cepat-cepat.
“Tidak.”
“Aku pembohong besar di kota ini.”

Ok, dah kena!
Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”
“Ok!” kata anak dia.
Si ibu pun undur keretanya.
“Lagi mak undur lagi” kata anak dia.
“Lagi lagi” kata anak dia.
Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar
pokok kat belakang.
Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”

Cerita lawak pendek ini dikongsi dari laman Gempak!

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

20 thoughts on “Cerita Lawak Pendek Yang Super Kelakar”

  1. rose says:

    xlawak lngsung

  2. noneedtoknowmyname says:

    x lwak sgt.. 🙁

  3. rasa nak sekeh-sekeh jer mamat troll tu hahahahha

  4. hafizul afiq says:

    lawak no 6 antare yg pling best..hahaha

  5. Mawardiyunus says:

    DAMN DAMN SUPER KLAKO.. AHHAHA
    Mawardiyunus recently posted…Keluarga Blogger Senget | Makan Di Soul GardenMy Profile

  6. suk says:

    gak onok apik2e babar blaz, bosomu nggilani…

  7. sheila says:

    Lawak gak r…walaupun dah penah bace…gud..gud..nanti share lawak lain lagi ye…

  8. Lawak tapi.. tak sangat.. hahaha
    Longoi Dot Com recently posted…Bangunan Cantik Berbentuk Kotak Balut Hadiah Di AustraliaMy Profile

  9. vcore says:

    wakakakak siot je

  10. Boleh tahan lawak jg nie.. hilang stress subuh2 nie . 😀

  11. hahahahahaha…lawak lah genk.

  12. katanajeeb says:

    errr…yg lawak nombor 4 tu…..ngeeeee..ngilu haq ang! hahaahha!
    katanajeeb recently posted…Berkorban di AidilAdhaMy Profile

  13. Anti Fuh says:

    BORINK GILEWWW SUME LAWAK LAMA MMG SAKAI

  14. pari-pari tomeyh says:

    LAwak biase err

  15. sumandakcun says:

    mmng lawak la…

  16. zairul says:

    x lawak langsung wek 😛
    \

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge