Kisah Pelik 5 Kematian Yang Super RARE

kisah-pelik-mati.jpg

Kisah Pelik 5 Kematian Yang Super RARE

Kisah Pelik. Setiap manusia pasti tidak akan terlepas dengan ajal maut. Di dunia ini sahaja terdapat banyak kisah pelik yang boleh mengakibatkan kematian seseorang. Tapi dalam banyak-banyak kematian pelik, kematian yang dinyatakan di bawah ini lebih pelik. Tak percaya? Jom baca!

Kisah Pelik 1. Meninggal kerana janggut
Hans Steininger, merupakan orang Austria yang terkenal kerana mempunyai janggut yang terpanjang di dunia sekitar 140 cm.Pada suatu hari di tahun 1567,terjadi kebakaran yang mengakibatkan huru-hara.Beliau lupa mengikat janggutnya yang panjang.Kerana terburu-buru,dia terpijak janggutnya sendiri dan terjatuh.Lehernya patah dan dia pun mati.

kisah pelik

Kisah Pelik 2. Meninggal kerana menendang peti 
Kejadian berlaku pada awal abad 20. Jack Daniel,seorang pengusaha Whiskey terkenal di Tennessee,Amerika Syarikat ingin membuka salah satu peti,namun dia terlupa nombor kombinasinya.Dia mengamuk dan menendang peti tersebut. Salah satu jarinya terluka menyebabkan infeksi,dan akhirnya membunuhnya.

Kisah Pelik 3. Meninggal ketika membicarakan tentang Hitler
Pada tahun 1943,seorang pengkritik politik bernama Alexander Woolcott meninggal setelah mengalami serangan jantung ketika sedang membicarakan tentang Adolf Hitler.

Kisah Pelik 4. Meninggal kerana kulit jeruk 
Bobby Leach (1858-1926) adalah seorang ahli lagak ngeri.Dia juga orang kedua di dunia yang berjaya menakluki air terjun Niagara dengan mengguankan tong barrel.Dia meninggal tahun 1926 kerana tergelincir akibat terpijak kulit jeruk di tepi jalan,di Selandia Baru.Kakinya patah dan terjadi infeksi yang parah.

Kisah Pelik 5. Meninggal kerana menahan buang air kecil
Tycho Brahe (1546-1601) adalah seorang ahli astronomi.Pada tahun 1601,beliau sedang menghadiri jamuan makan besar yang sangat lama,di Praha (sekarang czechoslovakia). Adat pada zaman itu meyakini bahawa ketika menghadiri jamuan makan,buang air adalah sangat tidak sopan.Akibatnya beliau terpaksa menahan buang air kecil selama jamuan itu berlangsung.Kandungan bahan toksik di badannya tidak mampu menahan sebegitu lama. Akhirnya, beliau meninggal 11 hari kemudian.

Namun apa cara pon kematian kita, sepelik mana pon, jika kita sudah ditakdirkan meninggal dunia, maka meninggal lah kita!

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

10 thoughts on “Kisah Pelik 5 Kematian Yang Super RARE”

  1. Yan Ty says:

    Yes , ajal maut ditangan tuhan. Cara kita nak kembali ke Ilahi tiada siapa boleh tentukan dan ramalkan. But tak perlu kot nak simpan janggut ke rambut pepanjangan , kejadah namanya.

  2. fyna says:

    ajal tue semua di tangan Allah SWT kan.
    fyna recently posted…Punca Kuasa Nombor Tujuh, Lapan Dan LimaMy Profile

  3. fendy says:

    memg rare giler la…
    fendy recently posted…Mini Giveaway by ZakieAzidMy Profile

  4. lol paling x le blah meninggal kerana janggut 😛 tapi tu la klw dah sampai waktu kan…

  5. Ummar Farouk says:

    Ohh.. mmg betul2 jarang jumpa.. Tapi, kematian adalah pasti!
    Ummar Farouk recently posted…Kata-kata Pemimpin FSA Kepada Al-Jazeera Ini Membuatkan Kita Insaf SebentarMy Profile

  6. eh sini pun dah komen ke… kbai

  7. Syafiq says:

    Mati sebab tahan kencing…berapa lama la dia tahan ek…
    Syafiq recently posted…Aliexpress Tolak Pembayaran? Apa Masalahnya?My Profile

  8. Good day, Well put together submit. There is a dilemma along with your web-site inside website ie, would certainly test this kind of? IE nevertheless will be the market leading as well as a significant portion of other people can miss out on your current fantastic composing for that reason challenge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge