Inilah Sebab Tentera Israel Membunuh Kanak-Kanak Palestin

Sebab-Utama-Israel-Membunuh-Kanak-kanak-Palestin.jpg

Inilah Sebab Tentera Israel Membunuh Kanak-Kanak Palestin | PERANG antara Israel dan Palestin tidak akan ada penghujungnya. Entah sampai bila puak Yahudi Israel akan melakukan kekejaman terhadap warga Palestin, tidak dapat diketahui. Jumlah mangsa yang telah menjadi korban keganasan perang Israel telah meningkat kepada ribuan nyawa dan 75% dari mereka adalah kanak-kanak dan wanita.

Ramai dari kita yang mempersoalkan kenapa Israel sering menjadi kanak-kanak Palestin sebagai sasaran mereka?

Ada pihak yang mengatakan itu memang tabiat puak Yahudi Israel yang kejam dan biadab sejak azali dan ada juga yang mengatakan mereka (Israel) takut akan perkembangan kanak-kanak Palestin. Mungkin pendapat yang kedua ada benarnya dan lebih masuk akal. Itulah alasan mengapa Israel sering menjadikan kanak-kanak Palestin sebagai sasaran operasi mereka selain kelompok pejuang Hamas tentunya.

Salah seorang pimpinan Hamas, Ismali Haniya mengatakan, kanak-kanak yang sudah menghafal 30 juzuk Al-quran ini sesungguhnya menjadi sumber utama ketakutan puak Zionis Yahudi.

“Jika dalam usia semuda itu mereka sudah boleh menguasai Al-quran, bayangkan 20 tahun lagi apa yang akan dikuasai oleh mereka?” demikian cara pemikiran yang berkembang pada fikiran masyarakat Yahudi. Tidak hairan jika kanak-kanak Palestin menjadi para penghafal Al-quran.

Inilah Sebab Tentera Israel Membunuh Kanak-Kanak Palestin. PERANG antara Israel dan Palestin tidak akan ada penghujungnya. Entah sampai bila

Keadaan Semenanjung Gaza yang dipagari dari segala arah oleh Yahudi Israel menjadikan mereka berterusan cenderung untuk berinteraksi dengan al-Qur’an. Tidak ada istilah bermain permainan PlayStation dalam kamus kehidupan mereka.

Seperti yang kita ketahui, pihak HAMAS menyatakan syarat-syarat yang amat berat untuk menjadi anggota pejuang mereka, diantaranya seseorang itu perlu lah menjadi Hafiz Al-Qur’an dan tidak pernah meninggalkan solat fardu terutama sekali solat subuh. Peperangan panjang antara Yahudi mungkin akan berlanjutan entah beberapa generasi lagi.

Oleh itu, hendaklah kita belajar dari Palestin, walaupun mereka dikurung oleh penjajahan Zionis, nyawa mereka terancam setiap masa, setiap minit bahkan setiap detik, tapi itu semua tidak sedikit pun menjadi kesan kepada niat mereka untuk dekat dengan Al-quran dan mendalami lebih dalam dan lebih jauh mengenai agama Islam. Yahudi Israel memang hebat dalam memiliki segala jumlah pasukan dan kelengkapan tempur yang berteknologi paling tinggi. Tapi rakyat Palestin memiliki semangat juang yang lebih tinggi, mereka berani untuk mati syahid demi kebebasan mereka dan anak cucu mereka.

Sumber

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

9 thoughts on “Inilah Sebab Tentera Israel Membunuh Kanak-Kanak Palestin”

  1. ketakutan pihak Yahudi jelas nampak dari kekejaman yang mereka lakukan.. bayangkan dengan kanak2 pun mereka takut.. betapa pengecutnya Yahudi sebenarnya. Jadi sebab tu Rakyat Palestin tak pernah takut dengan mereka
    lekatlekitgurl recently posted…ADAKAH VIDEO BINI MAT YO MAKI PAKCIK GUARD TAK BENAR??My Profile

  2. anuar says:

    Saya kagum dengan semangat yang ditunjukkan oleh seluruh rakyat Palestin. . Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah akan membantu mereka. Sebagai mana Allah menumpaskan tentera bergajah Abrahah yang ingin menghancurkan Kaabah dengan menghantar burung Ababil.. Seperti mana Allah menumpaskan Firaun dan konco-konconya di lautan merah. .

  3. mereka cuba bantut kan rakyat palestine dgn menghapuskan kanak2..sungguh kejam Zionis

  4. kucinghitam says:

    SEBAB DIORANG XNAK PALESTIN WUJUD PADA HAL DIORG NIE MANA ADA NEGARA XPENAH DLM PETA ADA NEGARA ISRAEL.. USA PUN SAMA JA ASAL ADA MASALAH SIBUK NAK MASUK CAMPUR NEGARA PALING BUSYBODY

  5. Ezad Skytech says:

    sememangnya puak Zionis memang kejam dan berperikemanusiaan…

  6. baby comel says:

    dalam Quran pun ada sebut tentang Yahudi yang sentiasa akan memusuhi kita sampai akhir zaman kan, bila lah kita nak melihat kehancuran rejim zionis ni kan. kejam, tak bermaruah sungguh. anak2 kecik, wanita dibunuh. sungguuh tak bertamadun
    baby comel recently posted…Bila Diserang MalwareMy Profile

  7. omg says:

    kat palestin kanak2 dan orang awam dikasari dan disiksa org yahudi, tp diMalaysia, PM siap bergambar dgn org yahudi(pengasas FB)

  8. idatimalek says:

    israel ni tak lebih dari pengecut.
    idatimalek recently posted…Aku Menang ‘Give Fahmi Wings’ contest by RedbullMy Profile

  9. amir zahari says:

    Mereka tahu dan percaya pd A-Quran, tetapi tetap tidak beriman kerana merasa bongkak kaumnya lebih mulia dari kaum2 atau manusia yg lain..
    amir zahari recently posted…Silence Day Of Wednesday #33 – Tanjung Biru, Port DicksonMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge