Harga Minyak Ron 95 Dan Diesel Sah Naik 20 Sen

Kenaikan-Harga-Minyak-naik-RON95-diesel.jpg

Harga Minyak Ron 95 Dan Diesel Sah Naik 20 Sen | Seperti yang dicanang-canang pengguna laman sosial facebook, twitter mahupun friendster (ada ka?), akhirnya gembar-gembur ini menjadi sah apabila ianya disahkan sendiri Perdana Menteri KESAYANGAN rakyat Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak.

Harga Minyak Ron 95 Dan Diesel Sah Naik 20 Sen

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan kenaikan harga minyak RON95 dan diesel sebanyak 20 sen bermula tengah malam ini.

Ini merupakan salah satu langkah rasionalisasi subsidi oleh kerajaan, kata beliau dalam sidang akhbar di sini hari ini. – Astro Awani

Harga Minyak Ron 95 Dan Diesel Sah Naik 20 Sen, Harga baru minyak RON 95, Harga baru DIESEL 3 September 2013, Harga minyak RON 95 Dan Diesel 3 Sep 2013

Amacam? Seronok tak? Minyak dah naik ni tunggu la harga-harga barang keperluan yang lain menyusul pulak. Alasan? Harga minyak naik, kos modal pon naik. Hurm, yang kaya boleh la kata, alaa 20 sen ja. Tak kurang juga yang taksub dengan SOKONGAN PADU kepada kerajaan Malaysia “kononnya” pasti GEMBIRA TAK TERKATA dengan kenaikan harga minyak ni.

Kita yang serba kekurangan ni hanya mampu menyumpah seranah jela dari jauh. YEAYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!! SYUKURLAA MALAYSIA MASIH AMAN!! PFFTTTT!!

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

16 thoughts on “Harga Minyak Ron 95 Dan Diesel Sah Naik 20 Sen”

  1. tapi masih ada yang nak mempertahankan.. katanya bukan harga naik tapi subsidi di kurangkan. Kurangkan subsidi sama je macam harga naik.. dua2 pun rakyat kena bayar lebih. Orang kaya mungkin boleh rilex.. orang susah memang akan mengeluh jugak.
    lekatlekitgurl recently posted…KAYAKAH BLOGGER2 YANG SHARE IKLAN??My Profile

    1. Tu maksudnya rakyat didahulukan.. 🙁
      Hanif Abdul Bahar recently posted…BismillahirrahmanirrahimMy Profile

  2. World WarZ says:

    Kahkahkah…
    Harga minyak naik yehyehyeh harga minyak dah naik yehyehyeh .. hahaha….

    Makcik mak cik pak cik pak cik dan orang orang kampong yang hidup mereka yang tak berapa nak senang dan pulak tu punyai tanggung yang ramai tentu merasa gumbira dengan kenaik ini. Syabas kerajaan Malaysia sebab memberikan mereka kesejahteraan hidup dengan kenaikan minyak dan kenaikan harga barang barang keperluan tidak berapa lama lagi..
    Sebagaimana yang kita tahu harga minyak adalah ibu segala harga barangan pengguna yang lain dan kalau harga minyak naik dan harga barangan pengguna yang lain akan naik juga.
    Kalau dulu pak mat orang kampung aku yang ada tanggungan 6 orang anak dan 5 dari mereka yang maseh bersekolah dan dia cume berkerja buruh kasar dan isteri nye pula kak bedah yang cume berkerja kat kedai makan dan mereka tinggal menyewa maka kini tentu hidup mereka bertambah sejahtera dan bahagia dengan kenaikan harga minyak ini.

    Pak mat dn kak Bedah hanye contoh daripada beratus ratus ribu pak mat dan kak bedah yang lain di semenajung ini dan juga disabah dan sarawak yang hidup mereka terhempit dan dibelenggu dengan kadaan dan quality hidup yang tidak berapa senang sebab pendapatan mereka kecil.
    Kini mereka dibebankan lagi dengan harga barang yang meroket..
    Tahniah kerajaan Malaysia kahkahkah…

  3. anuar says:

    Adus. .. parah ni. . Bila harga minyak naik, lepas ni harga barang pun akan naik juga.. kesian dekat rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah. .

  4. lahabau says:

    alhamdulillah……petrol sudah dinaikkan…..susu tin makin mahal….barangan harian pon naik yg basah yg kering semua makin mahal…..kete mahal….rumah mahal……

    pendapat aku le ada baik nyer afta atau tppa dilakukan….biar produk US masok pon takper asalkan persaingan harga menjadi murah…..kete jadi murah….brg2 keperluan jadi murah…..takkan le persaingan harga menyebabkan harga jadi tinggi?…..

    kalo brg2 yg US nak jual mahal komperm org tak beli…..HAKIKATNYA….disebabkan brg2 afta atau tppa adalah jauh lebih murah itu yg kroni dan tokey2 malaysia takot…..

    cth beras malaysia rm26….beras US rm20…..tapi ada pulak tun mana ntah kata kalo ikut tppa ni abeh lingkup petani dan pesawah…..selama ini pon petani penternak peladang pesawah tak kaya2 pon……yg kaya tokey2 je…..rakyat tetap sama kene beli jugak walaupon mahal

    afta atau tppa ini merugikan sektor pembuatan negara?….tak rugi pon sebenarnya tokey2 mengaut keuntungan lebih dah……yg PASTI tppa menguntungkan rakyat!……cuma mereka putar belit main wayang menakutkan rakyat semata mata ingin menjaga periuk nasi dan kuasa memerintah……

    bukan tak sokong belilah barangan buatan malaysia….tapi kalo semua bende makin mahal?……buat je afta…..cth proton 80k dgn bmw 150k…..sape nak beli proton beli le….saper mampu beli buggeti beyron beli le….bkn mcm sekarang tax gile2 dan dimonopoli org tertentu saje….ibarat dulu kalo pkr menang hapuskan tol…..yg nak bayar juga silakan…..

    secara logiknya persaingan harga akan menurunkan harga dan bukannya harga melambung tinggi seperti yg di kaburi pihak tertentu……

    tapi jgn risau….2017 brim komperm bertambah….kete murah sikit….projek rakyat itu ini begitu begini…..itu yg pelawak sarkis selalu ingatkan….melayu mudah lupa….lupa lak nama badut sarkis tuh

  5. Betul tu.. kita yg terima kesan buruknya nti. tp msi ada yg cuba bandingkan harga di Malaysia nie masih murah berbanding negara asia lain.. Bab nie sbnarnya saya malas nak ulas panjang tapi rasa terpanggil plak sentuh pasal isu nie disebabkan dah heboh 1 Malaysia…
    Aniqbukhary32 recently posted…Girlfriend sama macam anjing?My Profile

  6. ramizal says:

    mmm. . . bagus ‘B’arang ‘N’aik lagi, satu langkah yang wajib sejajar dengan namanye..
    yes! yes! yes! memang ini yang ditunggu2! ….. yang lain bila nak naik?????….. x sabo nih!
    harap2 gula naik rm5.00 sekilo pulak , tengah tunggu ni….!

  7. SayaDatangSayaLihatSayaTawan says:

    0.20 sen tu nk cover expenses jutaan ringgit yang telah dipakai. dalam masa beberapa bulan dapat la cover kot?
    apapun syabas kepada Dato Seri kerana sayangkan rakyat. kami masih menunggu barang2 lain untuk naik. harap semua rakyat malaysia terus mengundi dato seri kerana rakyat memang mahukan barang2 ini sentiasa naik.. kalau x naik apa kami nak buat dengan duit kami yang berlambak2 ni? x tau apa nak buat dengan duit ni? purata kami rakyat malaysia ada lebih kurang RM10-50 juta dalam bank… ntah bila nak abis….? sampai anak cucu pun x abis nak pakai..

  8. 4seteruk&2seteruk says:

    sabo2.. dunia blom kiamat lagi. . . xtau bila nak kiamat ..

  9. vcore says:

    naik lagi……rakyat malaysia memang kaya raya

  10. Hanif says:

    Lepas ini akan berlaku domino effect dimana harga barangan lain turut naik. 🙁
    Hanif recently posted…BismillahirrahmanirrahimMy Profile

  11. Mirul says:

    Sblum pru lu hantam pembangkang kaw kaw..
    Skrang rakyat hantam lu kaw kaw punya..
    Klw tuhan nk tnjk..kejab je..keji..

  12. Toko Olid says:

    Terima kasih info nya..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge