Cinta , Kebahagiaan Dan Air Mata

tear.jpg

Cinta , Kebahagiaan Dan Air Mata |  Dah macam tajuk lagu pulak Luna tengok tajuk entry kali ni. Alaa, lagu Cinta Dan Air Mata yang dimelodikan oleh kumpulan CRK tu.Mesti korang tahu kan? Tak tahu? Mohon tanya Mr Google bukan Mr Arrogant ya. Sebelum ni Luna asyik tulis pasal artikel je kan? Kali ini, Luna nak tulis pasal ayat-ayat cinta yang bertajuk Cinta, Kebahagiaan Dan Air Mata.

cinta

Cinta , Kebahagiaan Dan Air Mata

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?
Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat

Ada hal hal yang tidak ingin kita lepaskan
dan ada orang orang yang tidak ingin kita tinggalkan
Tapi ingatlah, melepaskan bukan bererti akhir dari dunia
melainkan awal dari kehidupan yang baru

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah disakiti
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah mencari dan telah mencuba

Kerana merekalah yang bisa menghargai
Betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka

istikharah cinta

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya
Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia
Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum sambil berkata ,

” Aku turut berbahagia untukmu ”

Apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu
Biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi
Ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
Tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya..

Orang yang terkuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal
Tetapi mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh
Entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupanmu,
Kamu akan belajar tentang dirimu sendiri dan suatu saat kamu akan menyedari

bercinta kerana Allah

Nota Luna Nana : Kebahagiaan itu milik Allah,begitu juga dengan Cinta.. Cinta itu milik Allah..Cintailah insan itu secara sederhana supaya apabila kehilangannya kita tidak akan merasa sedih kerana kita tahu Allah sentiasa ada bersama kita =)

Sumber 

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

2 thoughts on “Cinta , Kebahagiaan Dan Air Mata”

  1. Bila Cinta kerana Allah,
    Berpisah tidak gelisah,
    Bertemu pasti tidak jemu.
    Ukhuwah itu Indah,
    bila Bertemu dan Berpisah kerana Allah

    Suka ayat nie 🙂
    Aniqbukhary32 recently posted…Banyak-banyak tangga?My Profile

  2. Abdul Hafiz says:

    Apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu Biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi Ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya.. Tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya.. Semoga Allah menemukan hamba dengan rusuk kiriku.
    Abdul Hafiz recently posted…Sejarah, Maksud Ngap Sayot dan Awang MahyanMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge