5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia

jump.jpg

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia | Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang. Kebanyakan negara luar terutamanya dari barat tersangat obses dengan rekod dunia sehingga membuatkan mereka sanggup melakuakan perkara-perkara yang pelik yang memang tidak tercapai dek akal. Disini Dr Fuh kongsikan 5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia.

1. Lari Berpagar 100m Dengan Menggunakan Kaki Itik

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia. Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang.

Mungkin nampak mudah sekiranya acara lari berpagar biasa. Tetapi sekiranya berlari dengan menggunakan kaki itik… ia menjadi pelik dan luar biasa sukarnya.

Namun Christopher Irmscher telah berjaya melakukannya dalam masa 14.82 saat, di Germany pada 13 September 2008. Hebat bukan… kalau si normal berjalan menggunakan kaki itik pun sudah terjatuh-jatuh, ini kan pula lari berpagar.

2. Memanah 10 Anak Panah Terpantas

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia. Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang.

Lelaki pelik dari Spain ini telah berjaya mencipta rekod apabila dapat mencatat masa terpantas memanah 10 anak panah dalam masa 1 minit 7 saat. Beliau telah mencipta rekod ini di dalam rancangan El show de los record di Madrid pada 4 Jun 2006.

3. Padam Api Obor 30 Saat

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia. Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang.

Tiup lilin… senang je! Tiup obor… macam mana? Hubertus Wawra dari Germany ini telah berjaya memadamkan 39 obor dalam masa 30 saat dengan menggunakan mulutnya sahaja. Rekod ini tercipta pada 21 Februari 2011 di Mumbai, India.

4. Tiup Belon Guna Hidung

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia. Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang.

Percaya atau tidak… ini memang pelik. Andrew Dahl dari USA telah meniup 23 belon dalam masa 3 minit dengan menggunakan hidungnya. Rekod ini dicipta di dalam rancangan Lo Show dei Record di Rome, Italy pada 18 Mac 2010. Pelik bukan?

5. Pecahkan Tempat Duduk Tandas Dengan Kepala

5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia. Mencipta rekod atau memecahkan rekod adalah sesuatu perkara yang membanggakan bagi sesetengah orang.

Si pelik yang bernama Kevin Shelley dari USA ini telah mencatat rekod dengan memecahkan sebanyak 46 tempat duduk tandas dalam masa seminit. Rekod si pelik ini telah tercipta pada 1 September 2007 di Cologne , Germany. Mungkin bukan dia yang pelik, tetapi kepala dia.

Dr Fuh – Kalau korang diberi peluang untuk mencipta rekod, rekod apa yang korang rasa korang mampu buat dan orang lain tak boleh buat?

Sumber

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

4 thoughts on “5 Rekod Pelik Pernah Dicipta Di Dunia”

  1. kucinghitam says:

    kalau mat salleh memang la gila semua menda nak try

  2. memang pelik..omputih ni mmg suka buat benda2 pelik

  3. Syar says:

    Dah pecah mangkuk tandas pastu nak berak camne? hehehe…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge