Woah! Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak Ni?

zzz2.jpg

Woah! Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak Ni? | California – Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Paul Franklin terkejut selepas mendapati bengkak di lututnya sebenarnya mengandungi siput laut.

Menurut ibunya, Rachel, siput itu keluar daripada lutut anaknya itu selepas dia memicit bengkak di bahagian berkenaan.

Pada mulanya, Rachel berkata, dia menyangka bengkak dan luka di berlaku selepas anaknya terjatuh di atas batu ketika mereka sekeluarga berkelah di tepi pantai.

“Selepas membersihkan luka itu dengan antibiotik dan lutut itu dibalut, saya sangkakan ia akan pulih seperti sediakala,’’ katanya.

Namun beberapa minggu kemudian, Paul sekali lagi jatuh ketika bermain ski menyebabkan lututnya itu membengkak dan berasa sakit apabila disentuh.

Doktor memberitahu Rachael bahawa ia merupakan jangkitan kuman dan telah mengambil tisu di bahagian lututnya untuk ujian selain memberikan antibiotik yang lebih kuat.

Hanya selepas ubat itu gagal memberikan kesan, Rachel mengetahui ada sesuatu yang tidak kena dan dia kemudiannya memutuskan untuk memicit bengkak berkenaan bagi mengeluarkan cecair di dalamnya.

“Saya tahu doktor tidak akan berbuat demikian, sebab itu saya perlu melakukannya sendiri,’’ katanya.

Apa yang mengejutkannya ialah selepas lutut Paul dipicit, satu objek kecil telah keluar dari luka itu dan selepas diamati rupanya ia adalah siput kecil.

Rupa-rupanya ketika mereka berkelah di tepi pantai itu, Paul telah terjatuh di atas sarang telur siput berkenaan yang kemudiannya masuk ke dalam luka tersebut.

Menurut Rachel, siput itu kini dipelihara oleh Paul dan dinamakan sebagai Turbo. – Sumber

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

11 thoughts on “Woah! Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak Ni?”

  1. biar betik
    blogger lelaki recently posted…Jiwa-Jiwa KecilMy Profile

  2. amir zahari says:

    part yg kelakar tu dinamakan siput tu turbo, mcm dalam citer turbo, siput yang laju.. siput bertelur dalam lutut dia sbb tak disengajakan, risau ada jenis lalat yg mencari daging untuk bertelor, itu lagi geli..
    amir zahari recently posted…Suka Memberi Amalan Mulia – Sedih Tengok Video IniMy Profile

  3. Ezad Skytech says:

    erk…telur siput ? macam mana boleh jadi macam ni….huhu
    Ezad Skytech recently posted…Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas PandangMy Profile

  4. vcore says:

    euwwww…geli lak tengok
    vcore recently posted…Majlis Malam Berinai Fouziah Gous Dan Md ZhafranMy Profile

  5. World WarZ says:

    Sib baik dia tak terjatuh atas telo dinosaur, kalu tak anak dinosaur lak kuar dari lutut dia dan diberi nama Optimus Prime..

    1. OptimusPrime says:

      Hahahahahahahahahhahha

    2. Optimus Prime says:

      hahahaha..betul jugak tu bro…bila baca part siput itu diberi nama Turbo, terus fikir balik.betul ke tidak cerita ni..hahahaha

  6. Khairil says:

    Hmm.. Aku ingatkan cerita ni ngeri tadi..

  7. JOBS VIEW says:

    camtu pun boleh ek..siap bela lagi tu..
    JOBS VIEW recently posted…Job Opportunities with Pantai Holdings BerhadMy Profile

  8. AQIS says:

    Turbo dah mcm cite kartun tu dah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge