Remaja 16 Tahun Dah Mengandung Baru Buat Report Polis

rape.jpg

Remaja 16 Tahun Dah Mengandung Baru Buat Report Polis | Gara-gara bercinta dengan lelaki berusia 41 tahun dan sudah berumah tangga, seorang remaja berusia 16 tahun yang sudah tidak bersekolah membuat laporan polis kerana mendapati dia hamil akibat ketelanjuran.

Menurut mangsa, dia berkedudukan dengan suspek sejak beberapa bulan di rumah kedai di sebuah taman perumahan di sini dan apabila mendapati dirinya hamil, mangsa mengambil keputusan untuk balik ke rumah ibunya di Perak.

Ibu mangsa yang terkejut dengan kejadian menimpa terhadap anaknya membawa mangsa ke balai polis untuk membuat laporan.

Dalam keterangan dibuat mangsa, dia membuat laporan polis supaya suspek tidak bersikap lepas tangan dan mahu lelaki itu bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, sehingga kini banyak kes rogol berlaku dan jumlah mereka terlibat semakin meningkat.

Menurutnya, dari laporan dibuat, kebanyakan mangsa terlibat terdiri dari remaja perempuan bawah umur dan tidak berpendidikan.

“Selain itu faktor kehidupan harian juga memainkan peranan. Kebanyakan mangsa terlibat datang dari keluarga yang berpendapatan rendah. Dalam kes ini, ibu mangsa sebelum ini menikahi seorang lelaki warga asing bagaimanapun setelah tamat tempoh bekerja di negara ini, suaminya meninggalkan mangsa bersama ibunya.

“Apabila berlaku permasalahan keluarga, anak akan mengambil jalan singkat dan mula bergaul bebas. Dalam usia muda mereka mudah terjebak dalam pelbagai kegiatan sosial,” katanya.

Katanya, polis memandang serius terhadap permasalahan ini dan suspek akan disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol walaupun kekasihnya itu membenarkannya. – Sumber asal

Dr Fuh – Hal macam ni Dr Fuh rasa sepatutnya kedua-dua orang perlu dikenakan hukuman. Bukan soal adil atau tidak adil, ini soal pengajaran kepada anak gadis bawah umur. Hukuman hanya dikenakan kepada pihak lelaki sahaja so tak mustahil makin banyak budak bawah umur dok menggedik bercinta dengan lelaki atas umur sehingga terlanjur kerana sudah pasti mereka tidak akan disabitkan kesalahan.

Apa pula pendapat anda? Lontarkan diruang komen dibawah ini.

p/s: gambar sekadar hiasan

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

13 thoughts on “Remaja 16 Tahun Dah Mengandung Baru Buat Report Polis”

  1. halim says:

    saya sokong kata2 dr foh…sepatutnye,dlm keadan suka sama suka sebegini,kedua2 belah pihak harus dihukum….bukan cuma pihak lelaki sahaja..sekiranya perkara sebegini tidak dilakukan,perempuan bawah umur akan bermaharajalela dan akan gemar melakukan seks luar tabii..hal inii demikian kerana,pihak perempuan oleh mengenakan saman terhadap pihak lelaki…ini boleh menyebabkan si perempuan mencari jalan mudah untuk mendapatkan wang yang banyak dengan cara SAMAN pihak lelaki atas tuduhan merogol sedangkan si perempuan yang tergrdik menonggeng..harap perkara ini diketengahkan kepada muka pengadilan.terima kasih….tidak boleh berat sebelah..

  2. yang budak hantar je pusat pemulihan akhlak. Budak2 sekarang senang jer.. dah terlanjur hamil report polis dia terlepas lelaki yg kena. Masalahnya budak x berapa budak.. bukan tak tahu benda tu salah so, dalam Islam pun kalau dah akhil baligh malaikat kiri kanan dah catat dosa pahala dia. Jadi kena hukum dua2 pihak
    lekatlekitgurl recently posted…EMAS TAK SELAMAT LAGI DI PAKAI KAUM WANITAMy Profile

  3. vcore says:

    makin pelik skarang nih

  4. 7y7asYXh5 says:

    848039 988718Hello. I wanted to ask 1 thing

  5. 621697 939133Some truly outstanding articles on this internet website , regards for contribution. 520493

  6. omg says:

    gadis sekarang kan mudah cair dengan pujuk rayu?….

  7. Domain Names says:

    778880 426028Completely composed content material , thankyou for info . 776846

  8. 668309 577088building websites is not only fun, but it can also generate an income for yourself;; 430901

  9. 520044 107733There is evidently a good deal to know about this. I consider you produced certain good points in attributes also. 41111

  10. 806090 367228Wonderful post even so , I was wanting to know in case you could write a litte far more on this topic? I

  11. 468329 711917This internet site is my breathing in, real amazing style and perfect content material . 917819

  12. 27892 229169Heya just wanted to give you a brief heads up and let you know several with the pictures aren

  13. Sixpack says:

    451819 281658Cheapest speeches and toasts, as nicely as toasts. probably are developed building your own at the party and will probably be most likely to turn into witty, humorous so new even. greatest man toast 904902

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge