Pengkid Bakar Rumah ‘Awek’ Kerana Cinta – Bangang Apakah?

pengkid-bakar-rumah.jpeg

Pengkid Bakar Rumah ‘Awek’ Kerana Cinta – Bangang Apakah? | Fuh!! berderau darah Dr Fuh baca berita yang super menjengkelkan ni. Manusia kini dah hilang pertimbangan diri. Dah tak takut dengan undang-undang ‘ciptaan manusia’. Bayangkan seorang ‘PENGKID’ sanggup membakar rumah konon ‘kekasihnya’ hanya kerana cinta. Hmmm.. Tak yau nak cakap apa dah. Jom baca kes jenayah ini dari petikan akhbar Harian Metro bawah ni.

Muadzam Shah: “Aku nak ko (kau) mati… aku akan bakar rumah ko (kau).” Itu antara kandungan SMS ugutan diterima mangsa cinta sejenis dikenali sebagai Mira, 17, yang dikirim seorang pengkid sebelum membakar rumah keluarganya, dua hari kemudian di FELDA Keratong 9, dekat sini, 6 Julai lalu.

Mengimbas semula kejadian itu, Mira berkata, pada malam sebelum kejadian, dia yang berasa tidak sedap hati ketika tidur di biliknya mengambil keputusan tidur di bilik abangnya yang tiada di rumah kerana bekerja syif malam.

Menurutnya, selepas dua jam melelapkan mata, dia terjaga jam 11 malam selepas terhidu bau asap di bilik tidurnya lalu bergegas bangun untuk memeriksa.

Katanya, sebaik membuka pintu bilik, dia terkejut apabila melihat api merebak pantas sebelum menjerit memanggil bapanya.

“Api merebak begitu cepat menyebabkan bapa tidak mampu berbuat apa-apa manakala pili bomba berhampiran rumah pula tidak berfungsi mengakibatkan keseluruhan rumah ranap sekelip mata. – myMetro

pengkid

Dr Fuh – Mujurlah tiada sebarang kematian atau kemalangan jiwa. Semoga pengkid tersebut dapat pengajaran setimpal dan si ‘awek’ dia sedar dan bukak mata.

Apa komen anda?

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

10 thoughts on “Pengkid Bakar Rumah ‘Awek’ Kerana Cinta – Bangang Apakah?”

  1. syeela says:

    bodo pnya pengkid. bf aku curang dgn aku bt giler dgn aku pun x de aku nk bt mcm tu. kembalilah ke jln Allah. pintu taubt msih trbuka. apabila hati trluka muhasabah diri dan minta kpdNya

      1. Atiqa anuar says:

        Betul betul. aminnn~:)

  2. Pingback: Kesian : Enggan jadi pelacur, wanita ini diseksa oleh keluarga suami ‹ Shajied
  3. Fredz says:

    manusia zaman sekarang…terutama yg bergelar remaja dan lelaki..aq pun pnah sakit hati,kecewa bagai hati dah kena toreh pas gf minta putus tanpa sebab…tapi x lar buat cam ni..pengkid ni memang dah kes2 kuat bergaul ngan budak yg entah2 jer sampai otak entah simpan kat mana..

  4. xxx0000XXX says:

    klu aq, aq p cari si barua yg bakar rumah….pegi ngn fmly n kerabat cari nk tgk berani cmna dye nk hadap

  5. hafiz says:

    apa lagi tangkap dia, baru dia tau langit tinggi rendah..
    hafiz recently posted…Selamat Menyambut Ramadhan Al MubarakMy Profile

  6. Atiqa anuar says:

    harap dia berubah . tak untung pun jadi pengkid. jadi perempuan muslimah kan lagi baik 🙂

  7. amir zahari says:

    Kalau aku, aku cari aku tumbuk pengkid tu, nak jadi lelaki sgt kan?
    amir zahari recently posted…Silence Day Of Wednesday #33 – Tanjung Biru, Port DicksonMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge