Kisah Lawak Antarabangsa Isteriku Liza

nPh3bAE.jpg

Kisah Lawak Antarabangsa Isteriku Liza

Kisah Lawak Antarabangsa Isteriku Liza | Jom kita baca satu kisah lawak antarabangsa ni, kompom tak kering gusi.. hehe.. layan..

“Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit,”

kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya.

“Cantik isteri abang hari ni,” Usin mencubit pipi Liza lembut.

“Ayah, ayah, cepat la yah,”

Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

“Yelah, yelah, ayah dah siap ni.”

Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.

“Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?”

“Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang.” Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza.

“Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung,” Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya.

Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

“Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?” tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya.

“Tak ada apa la sayang, rileks…cepat sikit kita sampai kampung nanti.”

“Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa….jangan laju sangat bang,20 km/j dah la.. Liza takut.”

Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya.

“Rileks Liza?tak ada apa-apa,” Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

“Haaa..kan, tengok.

Tak ada apa-apa kan?” kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

“Sudah la tu bang.”

“Ha… tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa….” Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ….di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan….. BANG!!

“Usin….bangun Sin,”

sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ.

“Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi….mana anak-anak saya mak?”

Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu- mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Usin tepat-tepat.

“Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?” Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

“Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!”

emaknya terus merungut sambil berlalu keluar….

…Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

8 thoughts on “Kisah Lawak Antarabangsa Isteriku Liza”

  1. baby comel says:

    Hahaha, tido berangan tak sudah.
    baby comel recently posted…Cara Kekalkan Air Kolam Ikan BersihMy Profile

  2. amir zahari says:

    Usin.. ~ Usin…~ harap mimpi dia jadi kenyataan..hahahahaha
    amir zahari recently posted…Izinkan Saya Berzina Dengan Anak PakcikMy Profile

  3. vcore says:

    wakakak.sengal betul la
    vcore recently posted…Takziah ! Anak Penjaga Gol JDT Meninggal DuniaMy Profile

  4. World WarZ says:

    Keje pun malas ada hati konon dah berbini dan siap ada dua anak lagi tuhh.. Lagi satu sib baek dia cuma naik honda civic , kalau dia naik merc atau Bmw memang aku hantok kepala kat dinding .
    Kalau aku jadi mak dia libas aje dengan rotan panjang … kei kei keiikuii..

    Dari Kl tangkak mana ada sampai 4 jam.. aku bezzitt dari tol sungai besi sampai tol tangkak lebih kurang sejam lebih sikit.., (tapi tak lah sampai pakai suit predator macam dr mengong mc 3hari)

  5. lina says:

    pengaruh cita tv neh.. hahaha
    lina recently posted…AlwaysMy Profile

  6. blogbob says:

    kalau dah tido mengigau tak boleh kata apa la

  7. katanajeeb says:

    ya ampun….mimpi versi keluarga sakinah sangat… hahahaha…
    katanajeeb recently posted…Berkorban di AidilAdhaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge