Kanak-Kanak Ini Sanggup Minum Susu Anjing Untuk Teruskan Hidup

sedih.jpg

Kanak-Kanak Ini Sanggup Minum Susu Anjing Untuk Teruskan Hidup | Chotu Kumar begitu selesa dengan sekawanan anjing, dapat dilihat ia memegang kaki belakang anjing tersebut sehingga dia boleh minum.

Dan luar biasa anjing liar itu mengizinkan.Chotu mengatakan: “Keluarga kami sangat miskin, kadang-kadang aku merasa lapar.

“Anjing itu tidak menggigit saya. Saya suka dia dan dia suka saya, dia melayan saya seperti salah satu dari anak-anaknya. Saya suka bermain dengan anjing, mereka teman saya.”

798bd63313b10b315b02_Chotu-Kumar-dog-milk3

Chotu tinggal bersama ibunya Shanichari Devi, 37 tahun, neneknya Amiya Devi, 60 tahun, dan kedua saudaranya Bola, 14 tahun, dan tiga tahun Mahesh di sebuah rumah lumpur di Jharkhand, India Timur.

Setelah kematian ayahnya empat tahun lalu, keluarga hidup di bawah garis kemiskinan.

Kakaknya terpaksa pergi bekerja untuk mendapatkan wang untuk keluarga tetapi ia hanya membawa pulang bawah £ 20 per bulan bekerja di sebuah hotel berdekatan.

Ibu Chotu dan neneknya pergi ke hutan dan mengumpulkan kayu bakar dan cuba yang terbaik untuk mencari makanan di hutan.

Tapi rata-rata makanan mereka sehari-hari terdiri dari sayur-sayuran dan roti.

Menurut UNICEF 90 peratus kanak-kanak di bawah usia tiga kekurangan gizi di kawasan luar bandar di Jharkhand dan 25000 lebih anak meninggal dunia setiap tahun.

Chotu mulai menghabiskan semua waktunya dengan kumpulan anjing tersebut dua tahun lalu. Dia tidak pergi ke sekolah sehingga ia tidak punya teman – dan sekarang dia mendakwa anjing itu adalah sahabat satu-satunya.

Keluarga tersebut belum makan makanan padat atau susu berhati-hari ketika Shanichari pertama kali melihat anaknya duduk di tingkat minum susu dari puting anjing.

Dia berkata: “Walaupun ia bermain dengan anjing di luar rumah saya melihat dia minum susu anjing itu.”

“Saya sangat terkejut, saya berlari dan menariknya pergi. Tapi setiap dia lapar dia selalu menyelinap kembali. Aku membiarkan dia kerana saya tahu betapa laparnya dia.”

“Anjing itu sentiasa ramah dan tidak pernah menyerang dia. Dia sering naik di punggungnya dan kemudian dia melompat dan merawatnya bersama dengan anak-anaknya.”

Kanak-Kanak Ini Sanggup Minum Susu Anjing Untuk Teruskan Hidup. Chotu Kumar begitu selesa dengan sekawanan anjing, dapat dilihat ia memegang kaki

Anjing itu sering duduk di luar rumah Chotu dan menyalak untuk mengajak keluar dan bermain.

Tapi ketika warga tempatan mengetahui tentang Chotu dan teman-teman barunya mereka mulai marah. Mereka khuatir anak-anak lain dan akan wabak rabies.

Shanichari berkata: “Penduduk desa terus mengatakan kami dia alkan meninggal akibat suatu penyakit jika ia terus meminumnya dan itu akan menyebar ke anak-anak lain. Tapi Chotu tetap saja begitu.”

Akhirnya penduduk desa melaporkan Chotu kepada pegawai tempatan dan mereka turun tangan.

Chotu diterima di sekolah di mana ia mendapat makan tengahari percuma dan pihak berkuasa memberi keluarganya kad makanan, yang membolehkan mereka untuk mendapatkan bantuan makanan.

Tapi tetap saja anjing itu terus mengunjungi Chotu dan telah menjadi kebiasaan baginya untuk minum susu darinya.

Chotu berkata: “Aku menghisap susu tiga kali sehari dan rasanya manis seperti gula.”

“Banyak orang di desa tidak suka persahabatan saya dengan anjing tapi saya senang – jika dia tidak dekat rumah saya saya pergi mencari ke luar desa.”

“Dia selalu senang melihat saya dan membiarkan saya meminum susunya.”

(as / thesun.co.uk)

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

7 thoughts on “Kanak-Kanak Ini Sanggup Minum Susu Anjing Untuk Teruskan Hidup”

  1. kucinghitam says:

    ADOI MCM NIE PUN BOLEH…SBB LAPAR
    kucinghitam recently posted…JOM BUAT DUIT RAYA DALAM USD DENGAN STEMCELLMy Profile

  2. kesiannya.. Anjing pun pandai simpati dengan manusia. Semoga jadi iktibar kepada kita.. kalau anjing yang di pandang hina tu pun reti bersimpati & mengasihi seorang manusia, kita sebagai manusia yang di jadikan Allah sempurna akal fikiran ni harus lebih berhati perut kepada haiwan. Bairpun anjing najis bagi umat Islam.. tapi haram bagi kita menyakiti/menganiaya/mendera mereka.
    lekatlekitgurl recently posted…BUKAN SENGAJA MENGHINA ISLAM DALAM VIDEO RAYA DENGAN ANJINGMy Profile

  3. Baik sungguh anjing itu biarpun ia dikatakan haram pada umat islam…..haiwan yg haram pun boleh bersimpati terhadap manusi …….kita x boleh mendera menyiksa haiwan kerana haiwan pun simpati pada manusi sehingga menyusukan manusia yg kelaparan…..dulu ada cerita tentang pelacur kelaparan yg menjumpai air dan meminumkan anjing yg dijumpai kelaparan…sehingga mati

  4. Daxx says:

    Ni mesti mak dia dah takde susu badan dah ni.
    Daxx recently posted…18+ Ngeri! Ritual Penyembelihan Ribuan Haiwan Di Nepal + 14 GambarMy Profile

  5. Rina says:

    Seekor binatangpun mau tuk menyusui anak manusia yang kekurangan. Kisah yang sangat merenyuhkan…
    Semoga si anak ni lekas mendapat bantuan 🙂
    Rina recently posted…Create CSS Tables Styles Zebra Stripes Hover EffectMy Profile

  6. amir zahari says:

    Bila sudah terlalu miskin.. mak die xde susu ke? ke dia saje2 mmg nak minum susu anjing? pelik macam citer mogli
    amir zahari recently posted…Garfield Tersangkut Di Lubang PintuMy Profile

  7. kesiannya…………………………………… :'(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge