Bonus Hari Raya 2013 Setengah Bulan Gaji Kakitangan Awam

bonus-raya-2013.jpg

Bonus Hari Raya 2013 Setengah Bulan Gaji Kakitangan Awam | Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bagi menyambut Hari Raya 2013.

Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada semua pesara kerajaan.

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan.

Pemberian bonus dan bayaran khas berkenaan akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan. 

Najib berkata, pemberian bonus setengah bulan gaji dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.

Katanya, bayaran itu akan membabitkan anggaran perbelanjaan RM2.2 bilion. Perdana Menteri berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu adalah penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan.

Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan, katanya lagi.

Beliau berharap langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri. Najib berkata, pembayaran bonus kepada penjawat awam itu bagi menghargai sumbangan dan dedikasi mereka dalam melaksanakan program pembangunan negara. – BHarian

Dr Fuh – Terima kasih kepada Allah keatas rezeki ini kepada mereka yang bergelar penjawat awam. Tapi yang Dr Fuh pelik kenapa bayaran akan dibuat pada 9 Ogos ini sedangkan kita dijangka menyambut 1 Syawal pada 8 Ogos 2013. Rupa-rupanya artikel ini adalah artikel tahun lepas (2012) yang mana mungkin pihak Berita Harian ter terbitkan semula artikel tersebut pada 29 April 2013 dan pihak Berita Harian juga telah mengeluarkan artikel tersebut dari lamannya setelah tersebarnya berita lapuk ini. Lihat gambar dibawah sebagai bukti:

Bonus Hari Raya 2013 Setengah Bulan Gaji Kakitangan Awam. Najib semalam mengumumkan kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji, minimum RM500

Link yang telah dipadam oleh Berita Harian >> https://bitly.com/shorten/

Update Terkini Bonus Raya 2013 Kakitangan Awam

Harap Maaf. Mungkin tak lama lagi PM akan umumkan kot. Sabaq naa

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

19 thoughts on “Bonus Hari Raya 2013 Setengah Bulan Gaji Kakitangan Awam”

  1. zahidzidane says:

    Ni berita taun lepas la.. Xcheck dulu ka? Sebab tu bayar 9 ogos. Nak kena saman gamaknye admin neh.

        1. Dr Fuh says:

          hah..betul lah ni..xumum lagi..pandai-pandai
          Dr Fuh recently posted…18 Maut Berikutan Rusuhan Penyokong Tinju Di IndonesiaMy Profile

    1. Dr Fuh says:

      keh keh keh..chill la, salah BH jugak sapa suh p repost 29-4-2013, pastu dah tersebar g delete :p
      Dr Fuh recently posted…18 Maut Berikutan Rusuhan Penyokong Tinju Di IndonesiaMy Profile

      1. Carlos Santiago says:

        haha.. penulis BH mengantuk kot. duk cr idea nk putar alam. haahha.. nk xnk, kna bg la lepas ni.
        Carlos Santiago recently posted…BAN Syiah – Siapakah Imam 12 Puak Syiah?My Profile

        1. Carlos Spender says:

          Mak Lu spender

  2. deno says:

    tahniah kpd semua penjawat awam 🙂

    btw, kaka deno yg kerja swasta pun gaji mesti dapat selepas rraya.. hampeh je
    deno recently posted…Melukis Dalam WadMy Profile

  3. lahabau says:

    jgn lupa bayo utang den…..

    utang den bertingkek tingkek….

  4. Yong says:

    Berfikiran positif la.. guna la duit gaji utk blanja raya..bonus tu blh la tampung sara hidup lps raya.. tak la gigit kuku nanti

  5. nik says:

    Bagus jugak dapat lps raya…jimat2

  6. yin says:

    I think this is old news…they take to modify become this year news….stupid

  7. Dr Fuh says:

    sebarang kesulitan amat dikesali
    Dr Fuh recently posted…Dr Mursi Hadapi Tuduhan Membunuh Dan Tiga Yang LainMy Profile

  8. kidal says:

    untuk swata x ade ke…..semua kerajaan ye….bgi la untuk swatar ckt…..gaji swatar x bayak pun…nk mintak lond pun x dpt….cm mane ni kerajaan ni…

  9. onlajer says:

    ceh gua raya tak pernah dapat bonus rilex jer
    onlajer recently posted…PintuMy Profile

  10. AB MANAN BIN HAJI OMAR says:

    jgn dok melawak bonus2 ni…..ada yg pengsan kang posa2 ni…….dengar guruh,hujan tak turun2 ,,,,,kang ada yg mampossss

  11. Gua akan pastikan janji ditepati ! keh3..
    Longoi Dot Com recently posted…Bangunan Cantik Berbentuk Kotak Balut Hadiah Di AustraliaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge