Bahaya Minum Air Sejuk Selepas Atau Semasa Makan

sakit-jantung.jpg

Bahaya Minum Air Sejuk Selepas Atau Semasa Makan | Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca yang dikasihi. Hari ni Dr Fuh nak share satu artikel kesihatan. Mungkin ada diantara kita atau tak keterlaluan jika Dr Fuh katakan kebanyakan daripada kita sering minum air sejuk semasa makan atau selpas makan terutamnya bila makan di kedai. Tapi sedarkah anda semua bahawa tidakan itu boleh membahayakan kesihatan anda iaitu boleh menyebabkan jantung tersumbat? Tak percaya? Jom baca info yang Dr Fuh ambil dari facebook ini. Semoga kita semua ambil perhatian akan hal ini.

Sudah beberapa saudara kita dan kenalan dah mati sebab saluran ke Jantung semakin berlemak dan mengecil.

Sabuah artikel yang sangat baik dan hanya mengambil masa dua minit untuk anda membaca.

Serangan Jantung dan Minum Air Panas.

Tidak hanya sekadar air panas selepas makan, tetapi berkenaan Serangan Jantung. Minuman teh panas Cina atau Jepun selepas makanan dan bukannya minum air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa atau selepas makan.

Bagi mereka yang suka minum air batu, fakta ini sangat bermakna kepada anda. Minum air batu selepas makan memang menyegarkan. Walaubagaimanapun, air batu akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Akibatnya akan berlaku ‘enapcemar’ bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Dalam masa yang singkat, ianya akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada berlakunya kanser. Langkah yang terbaik adalah minum sup panas atau air suam selepas makan.

Gejala Biasa Daripada Serangan Jantung

Nota penting tentang serangan jantung – Awas! Anda perlu tahu bahawa tidak semua simptom serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati dengan kesakitan yang teramat sangat pada bahagian atas dada.

Anda mungkin tidak mempunyai sakit dada semasa serangan jantung. Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. 60% daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika mereka sedang tidur tidak bangun. Kesakitan pada rahang boleh bangunkan anda dari tidur yang lena.

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Latest posts by Dr Fuh (see all)

Comments

comments

9 thoughts on “Bahaya Minum Air Sejuk Selepas Atau Semasa Makan”

  1. saya susah nak buang tabiat makan bersulam dengan minum air even bukan ais.. Kadang2 rasa lebih berselaran makan sambil minum air. kena ubah tabiat ni
    lekatlekitgurl recently posted…TERKINI! KAPAL TERBANG MASwings TERHEMPAS DI KUDAT SABAHMy Profile

  2. mselim3 says:

    Assalammualaikum…fuh,

    minum air sejuk lepas makan .. kalau dah jadi kebiasaan payah nak ubah kan!. tapi utk kesihatan kena ubah lah..

    Insaallah … berubah ke arah kebaikan..

    mselim3
    mselim3 recently posted…Solat Sunat TawafMy Profile

  3. qasehdalia says:

    sejek pun boleh …
    tq for info

  4. KongsiBlog says:

    baru saye tahu air sejuk boleh menyebabkan jantung tersumbat..

    terima kasih
    KongsiBlog recently posted…Terkini | Ahli Perniagaan Ditembak Mati ~ Perihal NegaraMy Profile

  5. kucinghitam says:

    hehe typo la tu sejuk jadi sejek

  6. JOBS VIEW says:

    sama2 beringat lah..air sejuk sedap diminum..tapi tak sedap bila dah sakit nanti..
    JOBS VIEW recently posted…Job Opportunities with Koperasi Kakitangan Petronas Berhad (KOPETRO) [UPDATE 10OCT2013]My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge