10 Destinasi Berenang Terbaik Di Dunia

pulau-perhentian-destinasi-berenang-terbaik.jpg

10 Tempat Berenang Terbaik Di Dunia | Musim panas adalah sentiasa dinanti-nantikan oleh para pelancong di seluruh dunia untuk ke destinasi kegemaran mereka. Kami telah menyenaraikan unik destinasi berenang terbaik yang yang boleh menjadi ibarat syurga untuk para perenang, snorkelers dan sukan air yang lain. Lokasi ini berair jernih dengan pemandangan indah. Jadi, jika anda seorang pengembara dan mencari destinasi renang terbaik, senarai ini adalah untuk anda. Dan jika anda tahu lokasi lain yang tiada dalam senarai ini , sila berkongsi dengan kami di ruang komen .

Cancun , Mexico

cancun, mexico, destinasi berenang, terbaik di dunia,

Salah satu destinasi yang paling indah di Amerika Selatan. Perairan Cancun menawarkan tempat yang sesuai untuk peminat sukan air datang dan menikmati air jernih di Mexico. Destinasi berenang terbaik ini pastinya tidak akan mengecewakan anda.

Pulau Phi Phi, Thailand

phi phi island, thailand, destinasi berenang, terbaik di dunia, berenang, snorkeling

Kaya dengan pantai berpasir dan air yang jernih, Pulau Phi Phi adalah berharga sebagai salah satu destinasi berenang terbaik di dunia. Terdapat begitu banyak untuk diteroka dengan teluk dan tebing. Anda pasti akan mendapati yang Pulau Phi Phi adalah lebih menakjubkan daripada yang anda pernah impikan.

Amalan Baik Untuk Bayi Baru Lahir Mengikut Sunnah

Crater Lake Oregon (Tasik Kawah)

crater lake, oregon, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Tasik kawah , Oregon adalah untuk perenang yang sukakan air yang jernih dan ingin menikmati ketenangan dengannya. Dikelilingi oleh kawah bukit, tasik kawah adalah salah satu destinasi berenang terbaik yang sangat unik.

Pulau Linapacan , Filipina

Linapacan Island, Philippines, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Tiada apa-apa yang lebih baik daripada menikmati suasana di destinasi berenang terbaik yang paling indah di kawasan air yang menjadi habitat semulajadi dan Pulau Linapacan adalah tempat yang tepat untuk mengalaminya.

Maldives

maldives, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Apabil bercakap tentang pantai yang indah, pastinya kita tidak boleh terlepas bercakap tentang Maldives. Maka terbayanglah airnya yang bersih sebagai salah satu tempat yang paling indah di dunia. Bagi perenang, Maldives adalah destinasi berenang terbaik yang mempunyai segala-galanya di sana untuk diteroka.

Valle Verzasca , Switzerland

Valle Verzasca, Switzerland, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Di sebuah lembah sempit di Verzasca , Switzerland terletak pembentukan berbatu yang unik di bawah air. Perenang dari seluruh dunia datang untuk meneroka tempat ini. Verzasca layak disenaraikan sebagai salah satu destinasi berenang terbaik di dunia.

Bodrum , Turki

bodrum gokova, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling,

Bodrum adalah tarikan pusat industri pelancongan Turki dengan tanah pantai yang indah di pantai selatan. Airnya adalah panas semula jadi dan cukup untuk menjadikannya destinasi berenang terbaik yang sempurna.

20 Negara Dengan Hutang Terbanyak

Hanauma Bay , Hawaii

Hanauma Bay, Hawaii, <a rel=destinasi berenang terbaik” src=”http://fuh.my/wp-content/uploads/2013/09/Hanauma-Bay-Hawaii-destinasi-berenang-terbaik.jpg” width=”274″ height=”184″ />

Snorkeling adalah aktiviti yang paling popular di Hanauma Bay. Berenang di atas batu-batu karang dan melihat makhluk laut yang menakjubkan adalah cara yang santai dan menyeronokkan untuk meluangkan masa di pulau itu menyebabkan ia tersenarai sebagai destinasi berenang terbaik di dunia.

Cala Macarelleta , Sepanyol

Cala Macarelleta, Spain, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Macarella mempunyai pantai pasir putih yang halus dan air biru yang sangat tenang. Tebing berbatu yang dilindungi oleh pokok-pokok pain melindungi teluk itu. Pelancong biasanya akan meninggalkan bot mereka di kawasan itu dan berenang di dalam air yang jernih. Macarella sememangnya destinasi berenang terbaik bagi para perenang.

Calanque d’ En- Vau , Perancis

Calanque d’En-Vau, France, destinasi berenang terbaik, berenang, snorkelling

Dalam Calanque d’ En- Vau , Perancis anda akan dapati bentukan batu kapur tebing, air biru yang sangat jernih dan pantai kerikil putih. Anda boleh meneroka muka batu kapur yang besar yang turun terus ke dalam laut dan di destinasi berenang terbaik ini anda akan dapat melihat segala cara kehidupan laut Mediterranean.

SUMBER

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

9 thoughts on “10 Destinasi Berenang Terbaik Di Dunia”

  1. Pulau Sipadan Sabah tak termasuk ke?? Huhu 😀
    Aniqbukhary32 recently posted…Girlfriend sama macam anjing?My Profile

  2. vcore says:

    cantiknya…..

  3. World WarZ says:

    Kat ulu ulu sungai dipendalaman Amerika Latin pun cantik juga dan air dia jernih berkaca serta nyaman dan sambil berenang kita leh tegok puak kaum asli pendalaman lelaki pompuan kecik beso tua muda mandi open air dan silap silap kita juga leh tengok ikan piranha tengah gunggis daging betis kita hahaha..
    Pengalaman hebat dan mencabar .. sebab botfly pun banyak dan mereka sangat suke menternak larva dalam daging badan kita.

  4. peri hatin says:

    geramnya… baru tgk gambar

    1. Baru tengok gambar… belum p menyelam lg.. hehe.
      Aniqbukhary32 recently posted…Photoshoot bersama si kecik (9 gambar)My Profile

  5. cik Ain says:

    bila la agak nya nak sampaikan ciptaan hebat Maha Esa ni..

    1. Subhanallah! sungguh indah ciptaanMu . .
      Aniqbukhary32 recently posted…Bertelanjang itu simbol kemajuan?My Profile

  6. Aman MatNor says:

    mabul and sipadan island kat sabah pon cantik
    Aman MatNor recently posted…[HOT] SAMSUNG GALAXY NOTE III DILANCARKAN SECARA RASMI….Check-It-Out!My Profile

    1. Prnah terbaca jg yg Pulau Sipadan merupan pulau tercantik di dunia..
      Aniqbukhary32 recently posted…Girlfriend sama macam anjing?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge